۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

ورزش وایاگرای طبیعی و بدون عوارض!!

(آنچه آقایان باید بدانند!)
توانایی و میل جنسی مردان رابطه مستقیم با میزان سلامتی جسمی و روحی آنان دارد. نحوه زندگی مردان به طور قطع  یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سلامت جنسی اشان است. چاقی، عدم تحرک، تغذیه نامناسب، فشارهای ناشی از کار زیاد ، سیگار، الکل و مواد مخدر از جمله عوامل اصلی ناتوانی جنسی  در مردان بشمار می آیند.  ناتوانی جنسی در مردان به صورت های مختلف بروز می کند و می‌تواند به صورت مزمن باقی بماند. اما قطعا هیچ مردی  مجبور نیست تا آخر عمر با ناتوانی جنسی زندگی کند چرا که ناتوانی جنسی در خیلی از موارد با راه های بسیار ساده از قبیل ورزش و تغذیه سالم قابل درمان است.
ورزش چگونه می تواند دراز بین بردن اختلالات جنسی موثر باشد؟
مردان چاق عموما در میل جنسی یا انجام عمل جنسی دچار مشکل اند. مطالعات نشان می دهد که یک سوم مردان چاق که دچار اختلال جنسی بوده  پس ازمدتی ورزش منظم و تلاش در کاهش وزن، فعالیت جنسی متعادل بدست آورده اند.
پس ناتوانی جنسی با داشتن وزن طبیعی و ورزش منظم تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.  نتایج حاصل از یک تحقیق علمی نشان می دهد که احتمال بروز ناتوانی جنسی در مردان چاق 90 درصد بیشتراز مردانی است كه وزن طبیعی دارند. مردانی که فعالیت ورزشی دارند، 30 درصد كمتر از همجنسان بی‌تحرك خود دچار ناتوانی جنسی می شوند.
پزشکان بر اين باورند که مردان، به ويژه پس از 40 سالگي، براي اينکه ميل جنسی خود را در حد مطلوبی نگه دارند، بايد در يک برنامه ورزشی منظم شرکت کنند. عموما کم‌تحرکی و عدم فعالیت های بدنی عامل بروز چاقی  و به دنبال آن ديابت، فشار خون و  یا حتی بیماری های افسردگی است که  اين بيماری‌ها  براحتی کاهش ميل جنسی و اختلالات جنسی را به دنبال دارند.
و اما استرس و شرایط استرس زا که عموما همگانی و همه گیر است و تقریبا همه با آن آشنایی کامل داریم! از شما آقای محترم می پرسم  آیا  قبول دارید تحت شرایط استرس زا میل جنسی اتان کم می شود یا اصلا حال و حوصله ای برایتان باقی نمی ماند که بخواهید به سکس و انجام عمل جنسی فکر کنید؟
آیا قبول دارید که یکی از  تاثیرات مهم  ورزش ایجاد وجد و نشاط است؟ آیا قبول دارید که با فعالیت های ورزشی حال و هوایتان بهتر می شود؟ پس به همین سادگی می توان سطح استرس و هيجان‌های روانی را با ورزش منظم کاهش  داد.
مشخص شده است که مردان کم‌ تحرک يا بی‌ تحرک در مقايسه با مردان پرتحرک سطح بالاتری از استرس را تجربه مي‌کنند که اين استرس با تاثير بر هيپوتالاموس وهيپوفيز مغز باعث کاهش ترشح هورمون تستوسترون و در نتيجه اختلال عملکرد جنسي می‌شود. کاهش ميزان تستوسترون، در مردان کم‌تحرک مي‌تواند باعث اختلالات نعوظ، کاهش ميل جنسی، خستگي، ضعف و کاهش لذت جنسی شود.
تاثیر ورزش بر میل جنسی
نتيجه يک تحقيق نشان داده‌ است که 80 درصد مردان که دست‌کم هفته‌اي 2 تا 3 بار ورزش می ‌کنند، ميل جنسی‌شان بيشتر از حد ميانگين است. ورزش منظم، سن جنسی افراد را کاهش می‌دهد. به عنوان نمونه، در يک مطالعه، سن جنسی در افراد 60 ساله‌ای که به طور منظم با وزنه ورزش می‌کنند، حدود 20 سال کمتر از سن حقیقی آنها است. مردان ورزشکار بالای سن 50 سال 30 درصد کمتر از ديگر همسالان غيرورزشکار‌شان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. به علاوه، ورزش منظم باعث آزاد شدن هورمون اندروفين در بدن می‌شود که اين امر به نوبه خود باعث سرحالی و نشاط و نهایتا لذت‌ جنسی بيشتر در مردان می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر