۱۳۹۱ مرداد ۲۲, یکشنبه

زنان قدرتمند

 
 
مسابقات قوی ترین مردان جهان که معمولا در بسیاری از نقاط دنیا برگزار می شود طرفداران خاص خود را دارد.  این مسابقات همان طور که از اسمش پیداست صرفا مردانه است و جایی برای حضور خانم ها ندارد. اما اینکه این مسابقات صرفا مردانه هستند تا چه اندازه صحت دارد؟
بهتر است بدانید که زنان قوی و نیرومند هم برای خود مسابقاتی تحت همین عنوان دارند و در برخی از کشورها از جمله کانادا چنین رقابتهایی میان زنان قوی و نیرومند برگزار می شود. 
در عصر جاضرخوشبختانه بسیاری از خانم ها به قدرت، استقامت و پشتکار خود اعتماد پیدا کرده اند و بخوبی می دانند که آنها هم از پس بسیاری از کارهای سخت و به ظاهر مردانه بر می آیند. زن امروز در تمام زمینه ها با مردان رقابت می کند و وظایف همسری و مادری خود را تنها جزِیی از کارهای بیشماری که می تواند انجام دهد به حساب می آورد. 
مسابقه Femsport  که در برخی از شهرهای کانادا برگزار می شود از جمله مسابقات مخصوص زنان قدرتمند است که از سال 2001 در چندین شهر کانادا مثل ونکوور ، ادمونتون، کملوس برقرار بوده است.  دراین مسابقه زنان کانادایی و غیر کانادایی ، ورزشکار جرفه ای و غیر ورزشکار بالای سن 19 سال با هرگونه آمادگی جسمانی و تناسب اندام شرکت می کنند.
مسابقه Femsport با مسابقات زیبایی اندام یا پرورش اندام خانم ها که عمدتا زنان خوش هیکل و عضلانی در بیکینی های سکسی و رنگارنگ، کفش های پاشنه بلند شیشه ای و آرایش های غلیظ شرکت می کنند به کلی متفاوت است . در این مسابقات ازدختر های خوشگل و مامانی  که با نمایش عضلات خود جلو هیِأت داوران با ناز و اداهای زنانه  راه می روند و دل ربایی می کنند خبری نیست یعنی عضلات خانم ها صرفا برای نمایش زیبایی ظاهری اشان نیست، بلکه زنان شرکت کننده در این مسابقه با استفاده از عضلات قوی خود، قدرت، سرعت و استقامت بدنی اشان را با انچام کارهایی مثل بلند کردن لاستیک نشان می دهند و به این ترتیب ثابت می کنند که آنان نیز میتوانند در زمینه قدرت مانند سایر زمینه ها با مردان همراه باشند.
شرکت در مسابقه Femsport شرط خاصی ندارد. دختران و زنان بالای 19 سال با هر گونه سطج آمادگی جسمی و تناسب بدنی می توانند در این مسابقه شرکت کنند و نتیجه چند ماه تمرین های سخت خود را در جوی دوستانه و مهیج بیازمایند.
مسابقه Femsport از سال 2001 در شهرهایی مثل ونکوور، ادمونتون و کملوس برگزار شده و همیشه از استقبال خوب زنان برخوردار بوده است.
خانم نانسی لاکینگتون مسئول هماهنگی و برگزاری این مسابقه، زن ورزشکار چهل و چند ساله ای است که هم چنان جوان، پرانرژی و قدرتمند است. این خانم که مربی بدنسازی است با برگزاری این مسابقه در شهرهای مختلف کانادا  همواره زنان را تشویق میکند که برای رسیدن به اهداف تناسب اندام، بالابردن قدرت بدنی و فکری خود با برنامه ریزی دقیق و شرکت در کلاسهای آماده سازی در این مسابقه وقت بگذارند و تلاش کنند.
در مسابقهFemsport  برد و باخت یا مقام اول و دوم مفهومی ندارد.
بیشتر زنان شرکت کننده در Femsport مادران و همسرانی هستند که با وجود گرفتاری های زندگی عذر و بهانه ای برای فرار از تمرینات سخت  این مسابقه نمی آورند. آنان همگی با یک هدف مشترک که همان اثبات قدرت بدنی، سرعت، استقامت و مهم تر از همه پشتکار است، شرکت میکنند و همه قهرمان میشوند.
هل دادن ماشین، بلند کردن لاستیک اتومبیل 260، کشیدن اشیا سنگین مثل تایر اتوموبیل، دویدن با جمل وزنه های سنگین و پریدن از موانع مختلف از جمله کارهایی است که در این مسابقه خانمها را به مبارزه می طلبد.
از ابتدای سال جاری این مسابقه تاکنون در چند شهر کانادا انجام شده است. شهر ونکوور در 25 آگوست میزبان آتی برگزاری این مسابقه است. پیش بینی می شود که حدودا هفتاد خانم از همه گروههای سنی در این مسابقه شرکت نمایند.
بسیار خوشجالم که من آذر ویژه با سن 52سال، مربی بدنسازی از شهر تورنتو به عنوان اولین زن ایرانی در این مسابقه ، یکی از شرکت کنندگان درFemsport   ونکوور هستم. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر