۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

رهایی




این تصاویر یک زن 52 ساله ایرانی است که می توانست امروز، محصور در سنتهای دینی و اجتماعی کشورش، زندانی قفسی به نام خانه باشد. جایی که پخت و پز، تمیز کردن در و پنجره ها و عطرآگین کردن بدنش برای شوهر مهمترین وظایف روزانه اش باشد. زنی که همچنان با اشک و زاری گدای جق و حقوق ،نفقه و میراث یک هشتمی و یک دومیش از شوهر و پدر بود و یا در متجددترین قالب زن امروز ایرانی هرروز در سالن های آرایش موها و ناخن هایش را به رنگی در می آورد تا به همه ثابت کند که زن ایرانی آزاد و دنباله رو مدهای اروپایی است.  

۶ نظر:

  1. ببخشيد الان ايشان چي هستند؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حداقل چیزی که هست این که ایشان ناشناس نیست/ با اطمینان خاطر خودش و هویتش را به دیگران نشان می دهد. فعالیت هایش را به دیگران می گوید. او کسی است که به فابلیت ها و تواناییهایش واقف است و می خواهد به دیگران هم یاد بدهد که نترسند، ناشناس نمانند نظرات وعقایدشان را شجاعانه مطرح کنند تا دیگران هم بدانند و یاد بگیرند.

      من نمیدانم که شما ناشناس عزیز خانم هستید یا آقاولی خوب زیاد هم مهم نیست. اگر آقا هستید باید بدانید که من بر خلاف بسیاری از خانم ها آقایان را همیشه به خاطر اعتماد به نفس و باور داشتن قدرت و قابلیت هایشان تحسین می کنم. اگر خانم هستید باید بگویم که من فقط می خواهم به خانمهاثابت کنم که آنها قادرند کارهای مهم تر از ماندن در آشپزخانه (به طور تمام وقت) و یا در حالت متجدداش تلف کردن وقت در سالن های زیبایی و ماساژو غیره انجام دهند. یا این که فکر کنند باید حتما دماغ و سینه و شکم اشان را عمل کنند تا مورد توجه باشند. همین!

      حذف
  2. جالب بود، کامنتش هم جالب بود

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. البته داشتن این اندام در سن 52 سالگی تحسین برانگیز است اما نفی عطر و شوهر و آشپزخانه و انکار نقش مادری و همسری، تهوع آور و مشمئز کننده است
    نخیر یک موی همان زن چاق بدهیکل اما مادر 9 بچه ام میارزد به هزار تای مثل شما ( با همه احترامی که برایتان قایلم باز میارزد او به تو!)
    آری این کوشش شما برای داشتن یک بدن سالم و ورزش همچنان بشدت تحسین برانگیز است اما ای کاش یک جنبه نمیداشتید ای کاش ارزشهای دیگر زندگی را منکر نمیشدید این نوشته را میدهم زنم هم بخواند تا او هم یک جنبه نداشته باشد هرچند که آن بیچاره مثل شما نیست یعنی امتیاز شما را نفی نمیکند اما کوشش هم نمیکند

    پاسخحذف