۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

آیا میل جنسی شما کم شده است؟

هشدار به آقایان!
معمولا آقایان بر خلاف خانم ها دوست ندارند در باره بیماری ها و مشکلات پزشکی اشان حرفی بزنند. بهمین دلیل وقتی مشکل یا بیماری برایشان پیش می آید آن را تا مدت ها پنهان می کنند. یکی از مواردی که معمولا مردان دوست ندارند درباره اش حرفی بزنند مشکل اختلال در نیروی جنسی است.  عده زیادی از مردان به محض رویارویی با چنین مشکلی به جای بررسی علل وپیدا کردن راه حل مناسب استفاده از قرص های وایاگرا را انتخاب می کنند که این کار می تواند باعث بروز مشکلات دیگری شود.
اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که احتمالا با چنین مشکلی روبرو شده اید این مطلب را بخوانید. چرا که ممکن است علت بروز این مشکل در شما یکی از موارد زیر باشد . آنچه در این مقاله  به عنوان علل کاهش نیروی جنسی ذکر شده است در بیشتر موارد به راحتی قابل جل است.
ابتدا به توضیج مختصری در باره تستوسترون می پردازیم.
تستوسترون هورمون اصلی بدن مردان است و نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی، نیروی جنسی و روابط احساسی آنان دارد. این هورمون توسط بیضه ها از زمان بلوغ جنسی آغاز می شود و تا زمان پیری ادامه دارد. البته میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر عواملی کم یا زیاد می شود. میزان تستوسترون عموما با افزایش سن کم میشود اما سن به خودی خود تنها عامل کاهش تستوسترون نیست. عوامل خارحی/ محیطی مثل فشارهای روحی، بیماری های مختلف، تغذیه نامناسب، چاقی و تماس با مواد شیمیایی به مراتب تاثیر مخرب تری در میزان ترشح این هورمون دارند.
مشهودترین علامت پایین آمدن سطح تستوسترون در بدن مردان کم شدن نیروی جنسی و عدم نعوظ جنسی است. از سایر علائم میتوان به کاهش حجم عضلات و قدرت بدنی، افزایش چربی، تغییرات روحی و روانی اشاره نمود. در این میان نقش استفاده از مواد مخدر، الکل و سیگار را نمیتوان نادیده گرفت.
گرچه تستوسترون تنها محرک برای برانگیختن تمایلات جنسی و عمل جنسی نیست، با این حال کاهش آن میتواند توانایی مردان در ارضای تمایلات جنسی شان را مختل کند. عدم میل جنسی و مشکل نعوذ از جمله مواردی است که میتواند به علت کاهش تستوسترون باشد. پس نتنجه می گیریم که اگر علت اصلی مشکلات جنسی کاهش تستوسترون است این مشکل را میتوان درمان کرد.
صاحبنظران در امر سکس درمانی هنوز به درستی نفهمیده اند که چرا و چگونه تستوسترون میل جنسی را کم یا زیاد میکند. البته این امر خیلی طبیعی است که میزان تمایلات جنسی یک مرد در دوره های مختلف زندگی از دوره نوجوانی به جوانی، از جوانی به میان سالی و از میان سالی به کهولت کمتر میشود. اما میل جنسی معمولا معنا و تعبیر متفاوتی در میان مردان دارد. آنچه که به تعبیر یک مرد میل جنسی کم است شاید برای مرد دیگری میل جنسی زیاد باشد و یا بالعکس.
کمی یا زیادی میل جنسی در طول زمان نیز تحت تاثیر عوامل دیگری مثل خواب، استرس و ایجاد زمینه مساعد مکانی یا زمانی برای عمل جنسی کم یا زیاد میشود. به همین دلیل تعریف دقیقی از میل جنسی "طبیعی" وجود ندارد و همیشه این خود مردان هستند که تشخیص میدهند که میل جنسی شان کمتر یا زیادتر شده است. البته گاهی هم همسر و یا شریک جنسی آنان متوجه چنین تغییری میشود.
حال که تا اندازه ای به علل این ناهنجاری پی برده ایم باید به راه حل های آن فکر کنیم.  از ساده ترین راه های حل این مشکل پیروی از نحوه زندگی سالم ،ورزش منظم و تغذیه مناسب است. 
در شروع این مقاله گفتیم که عوامل خارحی/ محیطی مثل فشارهای روحی، تغذیه نامناسب، چاقی، بیماری های مختلف و تماس با مواد شیمیایی به مراتب تاثیر مخرب تری در مقایسه با افزایش سن در میزان ترشح این هورمون دارند. خوب به این ترتیب زیاد سخت نیست که نحوه زندگی را تغییر دهیم تا بتوانیم این مسئله را رفع کنیم.
ورزش از راه های بسیار سلامت و موثر در از بین بردن این مشکل است. بخصوص ورزش با وزنه های خیلی سنگین با تکرار کم و ست های مکرر بسیار موثر است. چاقی و بالا بودن چربی بدن که از عوامل پایین آمدن تستوسترون محسوب می شود با انجام ورزش بدنسازی و وزنه به راحتی قابل حل است.
مصرف غذای سالم و پر انرژی ،پروتئین، میوه ها و سبزیجات، دانه های روغنی مثل بادام گردو ، مصرف بعضی از ویتامین ها بسیار است.
استفاده  زیاد از حد  مواد شيميايي می‌ تواند ترشح هورمون‌ تستوسترون را مختل کند. تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد مرداني که بیشتر در معرض مواد شیمیایی هستند، ميزان تستوسترون خون شان در مقايسه با ديگر مردان پايين تر است. این تحقیقات مبنی بر این است که رابطه نزديکي بين وجود مواد شيميايي در خون و پايين بودن ميزان هورمون تستوسترون وجود دارد.
توضیح در مورد مواد شیمیایی و رابطه آن با ترشح هورمون‌ تستوسترون  را در چند روز آینده دنبال کنید. 
 آذر ویژه - مربی بدنسازی
شماره تماس: 647 704 3462

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر