۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

سکس قبل از رقابتهای ورزشی

توزیع کاندوم در بین ورزشکاران المپیک
در حاشیه مسابقات المپیک 2012
آیا سکس قبل از رقابتهای ورزشی به پیروزی در مقابل حریف کمک می کند؟
 
اینکه سکس ساعاتی قبل از مسابقات ورزشی باعث پیروزی ورزشکاران و شکست حریف در صحنه رقابت می شود یا از قدرت و انرژی ورزشکاران کاسته  وموجب شکست آنان درمقابل حریفان ورزشی می شود سوال  بحث برانگیزی است و صاحبنظران ورزشی در این زمینه عقاید ضد و نقیضی دارند.
 
جالب است بدانید علیرغم تمام نظرات مثبت و منفی در این زمینه که بالاخره سکس قبل از رقابت ورزشی خوب است یا بد، امسال کمیته برگزاری المپیک 150,000 کاندوم بین ورزشکاران و داوطلبین شرکت کننده در المپیک توزیع کرد که با یک حساب سر انگشتی هر شخص 5 کاندوم مجانی دریافت نمود!
 
همچنین در اخباراینترنتی  آمده است که امسال محل اسکان ورزشکاران و داوطلبین شرکت کننده در دهکده المپیک لندن ازنظر رفاهی در بهترین حالت ممکن طراحی شده بود و ورزشکاران هیچ مشکلی از لحاظ  مکانی برای سکس نداشتند! 
 
حال چطور میتوان این مسأله  را توجیه نمود که بالاخره انجام عمل سکس قبل از رقابت های ورزشی خوب است یا بد؟ و آیا رابطه جنسی قبل از مسابقات باعث افزایش یا کاهش انرژی و توان ورزشکار میشود؟
 
بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان بازیهای المپیک تایید می کنند که در دهکده های المپیک تنها کسب مدال و مقام مد نظر نیست بلکه روابط جنسی میان ورزشکاران و دیگر افراد امری بسیار متداول و شایع است. پس مساله سکس درحین رقابت های ورزشی چندان هم جدید نمی باشد و امسال فقط توزیع کاندوم  سرویس جدید و ابتکاری بوده است! 
 
به گفته "آنتونیو میگل" رییس بخش خدمات پزشکی یکی از پنج کلوب مطرح فوتبال مکزیک،  در دهه های 50 و 60، عموم مردم بر این باور بودند که رابطه جنسی روی عملکرد ورزشکاران تاثیر منفی دارد.  وی میگوید در آن زمان مربیان به ما نیترات پتاسیم میدادند، ماده ای که مانع نعوظ و تحریک جنسی در مردان می شد. میگل معتقد است که این باور نادرست صرفا به علت عدم آگاهی آنان در این باره بوده است. وی روی انجام سکس قبل از رقابت های ورزشی تاکید می کند و باور دارد که فعالیت سکسی می تواند در پیروزی قهرمانان ورزشی نقش مثبت و خوبی داشته باشد.
 
کارلوس مدین، مسئول هماهنگی دپارتمان ورزش دانشگاه مکزیک نیز میگوید: رابطه جنسی قبل از رقابتهای ورزشی فواید بسیاری برای ورزشکاران دارد. رابطه جنسی قبل از رقابت ورزشی به ورزشکار کمک میکند که از لحاظ روحی و جسمی احساس بهتری داشته باشد و در نتیجه میزان زیادی از استرس قبل از مسابقه را کاهش دهد. این عمل باعث می شود که ورزشکار برای مدتی افکارش از رویارویی با حریف تخلیه شود و همین امر می تواند به پیروزی ورزشکار بیانجامد.
 
عده ای دیگر از صاحبنظران ورزشی بر این باورند که خودداری از عمل جنسی قبل از مسابقات ورزشی بخصوص ورزش هایی مانند فوتبال یا بوکس و کشتی باعث می شود که ورزشکاران مرد روحیه تهاجمی پیدا کنند و درهنگام مسابقه قدرت بیشتری داشته باشند. در حالیکه عده ای دیگر می گویند خودداری از عمل سکس باعث پایین آمدن تستوسترون ( هورمون مردانه) در خون می شود پس به این ترتیب ورزشکار زمانی که نیاز به سکس دارد نباید خود را از این کار منع نماید.  بعضی صاحبنظران هم اعتقاد دارند انجام عمل سکس فقط برای ورزشکاران در رشته های مثل بوکس، کشتی و جودو میتواند تاثیر منفی داشته باشد، چرا که سکس ورزشکاران را ریلکس و ارام تر می کند پس  روحیه تهاجمی ورزشکار به خودی خود کم شده و آنان را به شکست در مقابل حریف می رساند.
 
آنچه دراین میان توجیه منطقی دارد این است که معمولا رابطه جنسی اگر با مصرف الکل، کشیدن سیگار و یا بیخوابی های شبانه همراه شود میتواند  روی عملکرد ورزشکار تاثیر بد بگذارد. بنابراین چنانچه ورزشکاران  رابطه جنسی داشته باشند، اما  زود به رختخواب بروند، به اندازه کافی بخوابند، از کشیدن سیگار خودداری کنند، آب کافی بنوشند واز مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایند ، میزان انرژی آنان با عمل سکس می تواند بیشتر بشود و خطری آنان را تهدید نمی کند که در مقابل حریف خود کم بیاورند! میزان کالری مصرفی با عمل سکس با خوردن یک شکلات بار و یک لیوان آب به سرعت تامین می شود. بنا به گفته این صاحبنظران، فعالیتهای سکسی قبل از مسابقه هرگز نباید برای ورزشکاران منع شود و این دستورالعمل برای ورزشکاران زن و مرد عمومیت دارد.
 
ترجمه از سی ان ان مکزیک – المپیک 2012
 
نکات برجسته
  • رابطه جنسی قبل از رقابتهای ورزشی فواید بسیاری برای ورزشکاران دارد.
  • رابطه جنسی قبل از رقابتهای ورزشی میتواند از سطح استرس ورزشکار بکاهد.
  • رابطه جنسی قبل از رقابتهای ورزشی به ورزشکار انرژی مثبت می دهد.
  • مصرف الکل، سیگار و بیخوابی عواملی هستند که اگر با عمل سکس توام شوند روی عملکرد ورزشکار تاثیر منفی دارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر