۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

جاذبه جنسی زنان از دید مردان!
شکی نیست که صورت زیبا و جذاب خانم های ایرانی بخصوص چشم و ابرویشان  زبانزد خیلی ها در دنیا است. معمولا چشم و ابروی خانم های ایرانی را همه مردان با هر سلیقه ای دوست دارند. دلیل بارزش هم هزاران شعر و غزل  و رباعی و تصنیف  در وصف چشم های بادامی و ابروهای کمانی زن ایرانی درادبیات ایران و جهان است.  
اما از انصاف به دور است که همه را از افتخارات نسل و تبارآریایی و ژن غالبمان (!) به حساب آوریم و نا گفته بگذاریم که ما خانم های تک و خوشگل و با نمک ایرانی در چهار گوشه جهان از طرفداران پر و پا قرص لوازم آرایش، انواع و اقسام کرم های ضد چروک و لیفتینگ، تاتوی لب و چشم  و ابرو، رنگ موو مش وهای لایت، ماساژ صورت، فیلر و بوتاکس،  انواع و اقسام عمل های زیبایی بخصوص بینی و بقیه ترفندهای آرایشی و زیبایی که من از آن ها خبر ندارم هستیم. به تازگی شنیدم که دختران و زنان ایرانی بالاترین آمار عمل بینی در جهان را کسب کرده اند.  
خانم های ایرانی گاها به حد افراط به آرایش صورت و رنگ موهایشان اهمیت می دهند  و با آرایش های غلیظ و مصنوعی سعی در اثبات زیبایی خود دارند تا  حدی که تقریبا همه وقت و پولشان  را برای زیبایی و جذابیت بیشتر صورت و موهایشان صرف می کنند و از اندام خود و رسیدگی به آن غافل می شوند.
این که چرا ما این همه به  محصولات آرایشی اهمیت می دهیم، ساعت ها در سالن های آرایش منتظر نوبت می مانیم و هنوز هم وقت داریم برای این که خوشگل تر بشویم ولی خوب نوبت ورزش که می شود نمی توانیم وقت نداریم پول نداریم پریود هستیم و خلاصه از این بهانه های همیشگی ... مساله ای است که برای من قابل تامل است با آن که تقریبا همه قبول داریم  سلامتی، زیبایی و تناسب اندام، پوست شفاف و سالم براحتی با ورزش امکان پذیر است.  
چند وقت پیش در مقاله ای خواندم خانم سوزان بران که برای یک سایت دوست یابی کار می کند، با انجام یک تست روان شناسی به  نتیجه جالبی رسیده است. وی می گوید به نظر می رسد که معیار توجه به خصوصیات زنانه برای هشتاد و پنج در صد مردان با آن چیزی که در ذهن ما زنان می گذرد کاملا مغایرت دارد. وی با طرح یک سوال ساده و چند گزینه جواب دراین سایت دوست یابی به نتیجه جالبی رسیده است!
خانم بران می گوید هشتاد و پنج در صد بازدید کنندگان مرد از این وب سایت به سوال ساده  زیرکه در این سایت دوست یابی مطرح شده بود این گونه پاسخ داده اند:
سه خصوصیت زنانه که توجه مردان را بیش از هر چیز دیگرجلب می کند چیست؟
الف) مو، آرایش و رنگ چشم
ب) چشم، لبخند و بلندی قد
ج) اندام، سایز سینه و مو (بدون در نظر گرفتن رنگ)
د) قد، اندام و موی رنگ شده
حدس می زنید مردان کدام گزینه را بیشتر انتخاب کرده اند؟ گزینه الف، ب ، ج و یا د؟
جالب است بدانید که گزنیه ج بیش از گزینه های دیگرنظر مردان را جلب کرده است ! دلیل آن را می دانید؟
مردان اصولا موجوداتی کل گرا هستند و پدیده های مختلف را خیلی کلی ارزیابی می کنند. بعبارتی در یک نگاه از چشم هایشان نهایت استفاده را می برند! مردان قادرند با استفاده از این خصوصیت خود کل موجود ظریفی به نام زن را با یک نگاه  وراندازکرده  ودر مورد خوشگلی و جذابیت (و یا جاذبه جنسی) او قضاوت کنند! دقیقا بر عکس ما خانم ها که همیشه درگیر جزئیات هستیم واغلب  زیاد حاشیه می رویم. مثلا گاهی یک جوش کوچک در صورتمان  تمام توجه و حواس ما را به خود اختصاص می دهد، اعتماد بنفس امان را سلب می کند و حتی ما را از رفتن به مهمانی منصرف و خانه نشین امان می نماید! غافل از آن که صورت فقط بخش کوچکی از مجموعه بدن است، حدود یک هشتم !  پس شاید این همه وررفتن و توجه به صورت زیاد هم ضروری نباشد.  با این حساب خیلی از کارهایی که برای ما معیار زییایی به حساب می آید به نظر مردها بی معنی است و طبیعتا خیلی از چیزها که برای آنان معیار ارزیابی است از دید ما بی اهمیت می ماند.
خانم سوزان براون می گوید گودی دور کمر، شکم صاف، سینه ها، شانه ها و بازوها، باسن سفت و خوش فرم و پاها از جمله قسمت های مهم هستند که در نگاه های دزدکی آقایان بیشتراز آرایش غلیظ صورت مورد توجه قرار می گیرند.
از آقایانی که این مطلب را می خوانند خواهش می کنم نظرشان را در باره این تست در وبلاگ من وارد کنند. با تشکر- آذر ویژه مربی بدنسازی از تورنتو
 


 


۳ نظر:

  1. من مرد هستم گزینه ج کاملا درست است و مطلب نوشته شذه نیز کاملا صحیح است

    پاسخحذف
  2. در مجموع موافقم که مردان اینگونه اند اما شخصا گزینه ای که شامل لبخند باشد را ترجیح میدهم. آنچه یک رابطه را شیرین میکند عشق و همخواهی است و لبخند آیت عشق است شاید.

    پاسخحذف
  3. نظرشون کاملا درسته. سینه. باسن مدل مو مهمترین بخشی است که مردها به آن توجه میکنند.

    پاسخحذف