۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

آنچه آقایان باید بدانند!
توانایی و میل جنسی مردان رابطه مستقیم با میزان سلامتی آنان دارد. نحوه زندگی مردان به طور قطع می تواند یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سلامت جنسی آنان باشد. چاقی، عدم تحرک، تغذیه نامناسب، سیگار، الکل و مواد مخدر از جمله عوامل ناتوانی جنسی  در مردان بشمار می آیند.  ناتوانی جنسی در مردان به صورت های مختلف بروز می کند و می‌تواند به صورت مزمن باقی بماند. اما مطمئنا هیچ مردی در صورت ابتلا به ناتوانی جنسی مجبور نیست تا آخر عمر با آن زندگی نماید. به خاطر داشته باشید که ناتوانی جنسی در خیلی از موارد با راه های بسیار ساده از قبیل ورزش و تغذیه سالم قابل درمان است.
مردان چاق  عموما در میل جنسی یا انجام عمل جنسی خود دچار مشکل اند. مطالعات نشان داده است که یک سوم مردان چاق که دچار اختلال جنسی بوده  پس ازمدتی ورزش منظم و تلاش در کاهش وزن، فعالیت جنسی متعادل بدست آورده اند.
پس ناتوانی جنسی با داشتن وزن طبیعی و ورزش منظم تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.  نتایج حاصل از یک تحقیق علمی نشان می دهد که احتمال بروز ناتوانی جنسی در مردان چاق 90 درصد بیشتراز مردانی است كه وزن طبیعی دارند. مردانی که فعالیت ورزشی دارند، 30 درصد كمتر از همجنسان بی‌تحرك خود طی به ناتوانی جنسی دچارمی شوند.
پزشکان بر اين باورند که مردان، به ويژه پس از 40 سالگي، براي اينکه ميل جنسی خود را در حد مطلوبی نگه دارند، بايد در يک برنامه ورزشی منظم شرکت کنند. کم‌تحرکی مي‌تواند به بروز ديابت، فشار خون و چاقی منجر شود که همه اين بيماری‌ها کاهش ميل جنسی و اختلال‌های جنسی را به دنبال دارد.
ورزش از طريق کاهش استرس و هيجان‌های روانی به سلامت جنسی مردان کمک می‌کند. مشخص شده است که مردان کم‌ تحرک يا بی‌ تحرک سطح بالاتری از استرس را در مقايسه با مردان پرتحرک تجربه مي‌کنند که اين استرس با تاثير بر هيپوتالاموس وهيپوفيز مغز باعث کاهش ترشح هورمون تستوسترون و در نتيجه اختلال عملکرد جنسي در مردان می‌شود. کاهش ميزان تستوسترون، در مردان کم‌تحرک مي‌تواند باعث اختلالات نعوظ، کاهش ميل جنسی، خستگي، ضعف و کاهش لذت جنسی شود.
تاثیر ورزش بر میل جنسی
نتيجه يک تحقيق نشان داده‌ است که 80 درصد مردان که دست‌کم هفته‌اي 2 تا 3 بار ورزش می ‌کنند، ميل جنسی‌شان بيشتر از حد ميانگين است. ورزش منظم، سن جنسی افراد را کاهش می‌دهد. به عنوان نمونه، در يک مطالعه، سن جنسی در افراد 60 ساله‌ای که به طور منظم با وزنه ورزش می‌کنند، حدود 20 سال کمتر از سن حقیقی آنها است. مردان ورزشکار بالای سن 50 سال 30 درصد کمتر از ديگر همسالان غيرورزشکار‌شان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. به علاوه، ورزش منظم باعث آزاد شدن هورمون اندروفين در بدن می‌شود که اين امر به نوبه خود باعث لذت‌ جنسی بيشتر در مردان می گردد.
نقش مواد شیمیایی و رابطه آن با هورمون های جنسی
تستوسترون هورمون اصلی بدن مردان است. نقش هورمون تستوسترون تضمین سلامت جسمانی، نیروی جنسی و روابط احساسی مردان است. این هورمون در بیضه ها و از زمان بلوغ جنسی آغاز می شود. استروژن نیز هورمون جنسی زنانه است . ترشح این هورمون در بدن دختران به هنگام بلوغ باعث رشد سینه، رحم و تخمدانها می شود. این هورمون  مسئول تخمک گذاری ، لقاح و بارداری در زنان است.
جالب است بدانید که هورمون تستوسترون هم در مردان وهم در زنان  تولید می شود. همانطور که هورمون استروژن هم در زنان  وهم در مردان ترشح می شود. البته ترشح هر یک از این هورمون های جنسی در جنس مخالف به میزان بسیار محدود است و چنانجه میزان آن از حدی بالاتر رود یعنی آن شخص چه زن و چه مرد با اختلال هورمونی مواجه است. به عنوان مثال زنانی که صورت یا بدنشان بیش از حد نرمال موهای سیاه دارد میزان بالاتری از هورمون تستوسترون دارند و یا ترشح بیش از اندازه طبیعی استروژن در مردانی که صدای زنانه دارند و یا بدن یا رفتارشان بیشتر زنانه است تا مردانه.  خوب این اختلالات هورمونی می تواند فقط مربوط اختلالات شیمیایی باشد که صرفا به دلایل خاص پزشکی در سیستم هورمونی مردان و زنان پیش می آید و خارج از بحث این مقاله است. اما مسئله به اینجا ختم نمی شود و متاسفانه عواملی در محیط زیست وجود دارند که می توانند باعث این اختلالات هورمونی شوند و یا آنکه اینگونه اختلالات را تشدید کنند.
امروزه همه می دانیم که محصولات غذایی بخصوص گوشت، لبنیات و میوه ها در بیشتر کشورهای صنعتی به وسیله هورمون تولید می شوند. هورمون یا مواد شیمیایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند به نوعی کار استروژن را انجام می دهند. به این معنا که علم و تکنولوژی امروز با ترکیب مواد شیمیایی آزمایشگاهی به تولید و رشد حیوانات سبزیجات و میوه ها سرعت می بخشد. همینطور درساخت و تولید انواع آفت کش ها، کودهای شیمیایی، محصولات آرایشی-بهداشتی، محصولات تمیزکننده، محصولات غذایی با رنگهای صنعتی ومهم تر از همه  فراورده های پلاستیکی موادی به کار می رود که  به نوعی مانند استروژن (هورمون زنانه) عمل می کنند.
مثلا گوشتی که ما می خوریم گوشت حیوانات نرعقیم شده ای هستند که به خاطر داشتن گوشت نرم تر و لذیذ تر(!) با هورمون استروژن رشد کرده اند. محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده، انواع و اقسام ظروف پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف وبطری های آب پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی هستند که میزان استروژن در بدن مردان و زنان را از حد مجاز بالاتر می برند. استفاده بیش از حد ازهورمون استروژن در دنیای امروز به نحوی دنیا را به سمت زن شدن می برد.  کم شدن نیروی جنسی مردان و چاقی های بی رویه مردان و زنان از پیامد های وجود بیش از اندازه هورمون استروژن در محیط زیست است. محصولات شیمیایی استروژنیک در دنیای صنعتی امروز عملکرد جنسی بدن مردان را مختل کرده به طوری که متاسفانه نسل مرد و صفات مردانه را در دنیای انسانی ها و حیوانات با خطر مواجه کرده است.
نتیجه یک تحقیق دانشگاهی از میزان ماهی های نر و ماده در آب های محل دفن فضولات شیمیایی کارخانه ای مبتنی بر این است که نسل ماهی، لاک پشت و سوسمار نر رو به انقراض است. همینطور که می بینیم تکنولوژی همیشه هم خوب نیست! و می تواند جنبه های منفی هم برای بشربه ارمغان آورد!
آمارسرسام آور سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان از دیگر نتایج تلخ این دستکاری علمی در هورمون های جنسی است که متاسفانه در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکای شمالی هر روزه با آن روبرو هستیم.
حال با دانستن این مطلب چه می توان کرد؟
اگر احساس می کنید که نیروی جنسی اتان کمتر شده، از قسمت ران ها و باسن چاق می شوید. خصوصیات مردانه اتان مثل قدرت بدنی و حجم عضلاتتان کمتر شده، در قسمت سینه و پشت بازوهایتان چربی بیشتر شده است آن را جدی بگیرید. 
راههای مبارزه با استروژن حاصل از عوامل زیست محیطی
بدنتان را ازاستروژن  تمیز کنید. فیبر های گیاهی و پوست میوه ها سیستم گوارش شما را بهتری تمیزکننده های دستگاه گوارش هستند.  تا جایی که می توانید از مواد شیمیایی استفاده نکنید. برای نوشیدن آب به جای بطری های پلاستیکی از ظروف استیل یا شیشه ای استفاده کنید. با ورزش میزان چربی بدنتان را کاهش دهید. از خوردن غذاهای فوری و بسته بندی شده که حاوی مقادیر زیادی افزاینده های شیمیایی هستند خودداری کنید. اگر برایتان امکان دارد ازمحصولات بهداشتی و آرایشی گیاهی استفاده نمایید. انواع و اقسام رنگ مو، شامپوها، نرم کننده ها، کرم های شیمیایی گران قیمت، اسپری های زیر بغل، عطر و ادوکلن، لاک ناخن و هرگونه مواد خوراکی آماده با بسته بندی های کاغذی ، کنسروها دارای مواد شیمیایی هستند که در بدن شما میزان استروژن را از حد عادی بالاتر می برند. به گیاهان و زندگی طبیعی روی آورید. با گیاهان دارویی دوست باشید. گوشت، میوه  و سبزیجات را اگر برایتان مقدور است از فروشگاه های ارگانیک تهیه کنید. 
 
 
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر