۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

30 نکته مهم برای از بین بردن چربی های شکم

1.اول از هرچیز بدانید که شما مسئول همه خوراکی هایی هستید که به دهان خود فرو می کنید. هیچ چیزی به طور اتفاقی وارد دهان شما نمی شود. دونات و چیبس دست و پا ندارند که به زور وارد دهان شما شوند!
2. جوری ورزش کنید که واقعا بعد از انجام تمرین خسته شوید. خستگی شدید بعد از ورزش نشانه وجود اسید لاکتیک در خون است،  وجود اسید لاکتیک موجب ترشح هورمون رشد  می شود و نهایتا وجود این دو ترکیب شیمیایی در خون است که به سوختن چربی  های دور شکم کمک می کند.
3. حداقل هفته ای بار ورزش های قدرتی کنید.
4. به منطور جلوگیری از عادت و متوقف شدن فرآیند چربی سوزی اغلب ست ها و تکرار ها را تغییر دهید. مثلا  بدن شما 6 X 6  اسکوات پا با 60 ثانیه استراحت و 12 X 3 اسکوات با 25 ثانیه استراحت  را به طور متفاوتی تلقی می کند.
5.  به جای دویدن با سرعت معمولی به مدت زیاد با حداکثر سرعت به مدت کوتاه بدوید. مثلا یک مسافت 200 متری را با سرعت هر چه تمام تر 6 بار با استراحت های 4 دقیقه ای بدوید.

6. به جای دویدن روی تردمیل درخیابان یا پارک بدوید. ورزش کاردیو روی دستگاه های برقی میزان کورتیزول در بدن را افزایش می دهد. کورتیزول فرآیند سوختن چربی در بدن را مختل می کند.
7. برای از بین بردن چربی شکمی به جای 15 دقیقه فقط ورزش شکم تمام بدنتان را به حرکت بیندازید.
8. هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنید. اگر می خواهید دور کمرتان باریک شود صبحانه گوشت و یک مشت کوچک بادام یا گردو  بخورید.
9. هرگز با شکم خالی ورزش نکنید.
10.  شب ها دیر شام نخورید. بین آخرین وعده غذای شما و ساعت خوابیدن حداقل 3 ساعت فاصله باشد.
11. از خوردن هر گونه غذای فراوری شده بپرهیزید.  ( غذاهای کنسروی و هر خوراکی که در پاکت یا قوطی است)
12. باور کنید که حذف چربی به طور صد در صد شما شکم شما را کوچک تر نمی کند. ( منظور چربی های مفید  مثل روغن زیتون، اوکادو، دانه های روغنی مثل بادام و نه چربی های اشباع شده)
13. برای بالا بردن سوخت و ساز بدن میزان مصرف پروتئین در برنامه غذاییتان را افزایش دهید.
 
14. از اسید های امینه مثل لوسین استفاده کنید. لوسین یکی از نه اسید های امینه  لازم است که در بدن به طور طبیعی ساخته نمی شود. این اسید امینه برای از بین بردن چربی در بدن بسیار ضروری است.
15. با مصرف امگا 3 میزان قند خونتان را تنظیم کنید.

16. بدانید که خوردن کربوهیدرات و مواد نشاسته ای میزان چربی در بدن را زیاد می کند نه خوردن چربی های مفید!

17. حذف مواد آردی از برنامه غذایی شما به طور قطع تغییر بسیار چشمگیری در از بین بردن چربی های شکمی خواهد داشت . امتحان کنید!

18. کمبود ویتامین د در بدن از عواملی است که باعث جمع شدن چربی در ناحیه شکم می شود. مصرف ویتامین د به میزان 40 میلی گرم در روز برای یک فرد عادی لازم است.

19. مصرف فیبر را هرگز فراموش نکنید. مصرف 25 گرم فیبر در روز باعث ثابت نگه داشتن قند خون  و سوختن چربی می شود.

 
20. دستگاه گوارش خود را تمیز نگه دارید. تمیزی درون بدن به اندازه تمیزی موها و پوست بسیار مهم است. سم زدایی از دستگاه گوارش ( روده ها و معده) برای چربی سوزی بسیار مهم است.

21. میوه هایی که پوست کلفت دارند مثل هندوانه، موز، آناناس چربی دور شکم شما را بیشتر می کنند.  بر عکس زمانی که تصیمیم دارید از میزان چربی بدن بکاهید از خوردن انواع توت ها مثل  توت فرنگی غافل نشوید.

22. مطمئن شوید که معده شما به اندازه کافی اسید هیدروکلریک ترشح می کند. ( برای توضیح بیشتر به مطلب هفته قبل همین صفحه مراجعه کنید)

23. به اندازه کافی بخوابید. شب ها زود به رختخواب بروید و صبح ها زود بیدار شوید.

24. برای پایین آوردن میزان استرس و کورتیزول که دشمن شماره یک برای فرایند چربی سوزی است به  آن چه دارید دلخوش باشید. برای داشته هایتان شکر گذار و خوشحال باشید.  هر شب چند تا از بهترین چیز هایی که دارید در دفتری ثبت کنید و احساس خوشحالی کنید.

25. انجام یوگا، ورزش های رزمی، تمرکز ، پیاده روی در هوای آزاد و در طبیعت آرام به پایین آوردن سطح استرس بسیار کمک می کند. فراموش نکنید که باید برای داشتن کمری باریک میزان استرس و کورتیزول در خون پایین باشد.

26. آب زیاد بنوشید. نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در روز برای سم زدایی در بدن لازم است.

27. از نوشیدن الکل، آب میوه های شیرین ، سودا و نوشابه هایی شیرین و رنگی جدا خودداری کنید. آب، چای سبز و قهوه را جایگزین نوشابه های فوق بنمایید.

28. مصرف شکر طبیعی و صنعتی را قطع کنید. اشتباه اکثر مردم این است که فکر می کنند اگر خرما و توت خشک و عسل و از این قبیل شیرین ها بخورند چاق نمی شوند. فراموش نکنید قند قند است از هر منبعی که باشد!

29.  مصرف 500 میلی گرم منیزیم در روز را حتما جدی بگیرید اگر می خواهید دور کمرتان باریک شود. ( پایین آورنده سطح کورتیزول)

30 . مصرف آنتی اکسیدان های قوی مثل انواع توت های سیاه، روغن زیتون و سبزیجات با برگ سبز را در اولویت های غذایی اتان بگذارید.




۱ نظر:

  1. salam azar jan
    ziba hastam(albate esmamehaaa) komaaaak
    9kg ezafe vazn daram har rejimi begid emtehan kardam nasho alan ke matalebe shomaro khoondam tasmim gereftam beram soragh vazne akhe tahala bekhatere bavaraye ghalati ke ba didan video shoma didam fahmidam ghalate naraftam bashgah ke heykalam pesaroone nashe alan fahmidam intori nist hala delam mikhad badanam shekl begire azolatam seft beshe mishe khhesh konam ye barname vazne be man bedid akhe in ja to iran mahdoodiyat morabi ziyade mamnoon misham komakam konid
    rasti27 salame va 9 kg ezafe daram
    miboosametoon
    zibazand12@yahoo.com

    پاسخحذف