۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه


مسابقه زنان قدرتمند

اینکه زنان هم میتوانند قوی و نیرومند باشند هنوز برای بسیاری از مردم باور نکردنی است چرا که قدرت نمایی عموما خاص مردان است. صفاتی چون "قدرتمند"، "قوی" و "زورمند" تعبیر مردانه دارند و شکل و شمایل مرد را در ذهن مجسم می سازند.  تصور اینکه زنی هم میتواند قدرتمند و قوی باشد برای عموم کمی عجیب و نا ملموس است.

مسابقات قوی ترین مردان جهان و یا مردان قوی که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد و سالیانه در بسیاری ار کشورهای جهان برقرار می باشد گواهی بر این ادعا است که برگزاری این گونه مسابقات عمدتا مخصوص مردان است و زنان در این گونه فعالیتهای قدرتی- مقاومتی سهمی ندارند. اما حالب است بدانید که این یکی از باورهای اشتباه است و در حقیقت این گونه مسابقات برای زنان هم برگزار می شود و خیلی از خانمهای دنیا هم علاقه مند به شرکت در چنین مسابقاتی هستند.

مسابقات کانادایی زنان قدرتمند تحت عنوان "femsport" که از سال 2001 در برخی شهرهای کانادا برگزار شده است از جمله مسابقات هیجان انگیز خانمانه است که توجه بعضی زنان کانادایی و غیر کانادایی را به خود جلب کرده است. در این مسابقه زنان ورزشکار و غیر ورزشکار قدرت و نیروی بدنی خود را به نمایش گذاشته و با یکدیگر به رقابتی دوستانه می پردازند.

این مسابقه با سایر مسابقات زنانه از جمله مسابقات پرورش اندام یا زیبایی اندام که معمولا خانمهای خوش هیکل و سکسی با بیکینی های رنگارنگ جلوی هیئت داوران با ناز و ادا راه میروند و عضلاتشان را نمایش میدهند به کلی متفاوت است و به عبارتی هدف خانمها از شرکت در این مسابقه به نمایش گذاشتن بدنهای روغن زده و آفتاب سوخته، سینه های عمل شده و خودنمایی در بیکینی نیست، بلکه زنان شرکت کننده در این مسابقه قدرت، سرعت و استقامت بدنی خود را به اثبات میرسانند و نشان میدهند که زنان نیز میتوانند در این زمینه مانند سایر زمینه ها فعال باشند. شرکت در مسابقه femsport شرط خاصی ندارد. دختران و زنان بالای 19 سال با هر گونه سطج آمادگی جسمی و تناسب اندام در جوی دوستانه و صمیمی ننیجه چند ماه تمرین های سخت خود را به تماشا گران نشان می دهند.

هل دادن ماشین، بلند کردن لاستیک اتومبیل 260 پاوندی، کشیدن اشیا سنگین مثل تایر اتوموبیل ، دویدن با جمل وزنه های سنگین و پریدن از موانع مختلف از جمله کارهایی است که در این مسابقه خانمها را به مبارزه می طلبد.

مسابقه femsport از یازده سال پیش یعنی در سال 2001 برای اولین بار در بریتیش کلمبیا و سپس در آلبرتا برگزار شد. پس از آن این مسابقه همه ساله در ونکوور، ادمونتون و شهر کمپلوس برگزار شده است.

خانم نانسی لاکینگتون مسئول هماهنگی و برگزاری این مسابقه است. این خانم ورزشکار با داشتن چهل و چند سال سن،  هم چنان جوان ، پرانرژی و قدرتمند است و همواره زنان کانادایی را از طریق مختلف تشویق میکند که برای رسیدن به اهداف تناسب اندام، بالابردن قدرت بدنی و فکری خود با برنامه ریزی دقیق و شرکت در کلاسهای آماده سازی برای این مسابقه وقت بگذارند. در این مسابقه برد و باخت و مقام اول مفهومی ندارد. زنان شرکت کننده در femsport همگی با یک هدف مشترک که همان اثبات قدرت بدنی، سرعت و استقامت آنان است، شرکت میکنند و همه قهرمان میشوند.


امسال این مسابقه تاکنون در چند شهر انجام شده است و شهر ونکوور در 25 آگوست میزبان آتی برگزاری این مسابقه است. پیش بینی می شود که حدودا هفتاد خانم از همه گروههای سنی در این مسابقه شرکت نمایند. خانم آذر ویژه با سن 52سال، مربی بدنسازی از شهر تورنتو به عنوان اولین زن ایرانی در این مسابقه ،یکی از شرکت کنندگان درfemsport   است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر